Υγιεινές συνήθειες για να ενισχύσετε άμεσα τα επίπεδα ενέργειάς σας

Το μυστικό για να έχετε υψηλά επίπεδα ενέργειας έγκειται στη διατήρηση υγιεινών συνηθειών που προσθέτουν ευεξία. Ο καφές είναι απλώς μια ακόμη απόλαυση στη λίστα.
Υγιεινές συνήθειες για να ενισχύσετε άμεσα τα επίπεδα ενέργειάς σας

Τελευταία ενημέρωση: 09 Σεπτεμβρίου, 2022

Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, δεν χρειάζεται να πίνετε το ένα φλιτζάνι καφέ μετά το άλλο νωρίς το πρωί για να αυξήσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Στην πραγματικότητα, εκτελώντας αρκετές πολύ απλές ενέργειες είναι δυνατόν να παραμείνετε σε εγρήγορση και με καλή διάθεση. Ξέρετε ποιες μπορεί να είναι αυτές; Ανακαλύψτε τις παρακάτω!

Μερικές φορές δεν ξέρετε γιατί, αλλά ξυπνάτε και νιώθετε ότι σας λείπει αυτό το “καύσιμο” που χρειάζεστε για να κινηθείτε και να εκπληρώσετε όλες τις δραστηριότητές σας. Δοκιμάζετε ένα νόστιμο φλιτζάνι καφέ, αλλά η αλήθεια είναι ότι ξυπνάτε πολύ λιγότερο απ’ ό,τι περιμένατε… Τότε αναρωτιέστε τι μπορείτε να κάνετε. Να πιείτε άλλο ένα φλιτζάνι καφέ; Όχι απαραίτητα! Το κλειδί βρίσκεται στις συνήθειές σας.

Πώς να αυξήσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας

Η καθημερινή ρουτίνα μπορεί να φθείρει τον οργανισμό σας και αν δεν τρώτε ή δεν κοιμάστε καλά τότε είναι απολύτως φυσιολογικό να μην έχετε αρκετή ενέργεια για να αντιμετωπίσετε την ημέρα. Για το λόγο αυτό, μοιραζόμαστε μαζί σας τις παρακάτω συμβουλές για να νιώθετε ενεργητικοί όλη την ημέρα. Ξεκινήστε τις σήμερα!

1. Κοιμηθείτε καλά

Υγιεινές συνήθειες για να ενισχύσετε άμεσα τα επίπεδα ενέργειάς σας

Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά είναι σημαντικό να θυμάστε αυτή την πρώτη σύσταση. Ένας καλός βραδινός ύπνος δίνει περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Δεν έχει να κάνει με το πόση ώρα κοιμάστε (αν και οι 8 ώρες θα ήταν ιδανικές), αλλά με την ποιότητα. Προσπαθήστε να βολευτείτε στο κρεβάτι, με αρκετό πάπλωμα και όσο το δυνατόν λιγότερο φως. Θα πρέπει επίσης να αποφεύγετε την τηλεόραση και το τηλέφωνό σας για περίπου μία ώρα πριν πέσετε για ύπνο.

2. Η άσκηση ενισχύει τα επίπεδα ενέργειάς σας

Μπορεί να ακούγεται εντελώς αντιφατικό να κάνετε σωματική δραστηριότητα πριν από τις 10 το πρωί, είναι όμως πολύ καλύτερο για εσάς από το να κάνετε το απόγευμα ή το βράδυ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η άσκηση απελευθερώνει ενδορφίνες που βελτιώνουν τη διάθεσή σας και σας προετοιμάζουν για το υπόλοιπο της ημέρας.

Δεν χρειάζεται να έχετε μια δουλειά που σας επιτρέπει να ξεκινάτε αργότερα μέσα στην ημέρα, θα μπορούσατε τουλάχιστον να βγάλετε το σκύλο βόλτα 15 λεπτά μετά το ξύπνημα. Θα χρειαστεί να βάλετε το ξυπνητήρι λίγο νωρίτερα, αλλά θα αξίζει τον κόπο.

Η άλλη επιλογή αν δεν σας αρέσει να σηκώνεστε νωρίς είναι να βρείτε εναλλακτικές μορφές άσκησης. Για παράδειγμα, πηγαίνετε με το ποδήλατο στη δουλειά, χρησιμοποιήστε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ ή παρκάρετε το αυτοκίνητό σας πιο μακριά από τη δουλειά, ώστε να χρειαστεί να περπατήσετε λίγο περισσότερο (και να επιστρέψετε με τα πόδια).

3. Διαλογιστείτε

Ίσως η άσκηση δεν είναι για εσάς (αν και είναι πολύ καλή για την υγεία σας) και θέλετε μια πιο χαλαρή δραστηριότητα. Σε αυτή την περίπτωση, σας προτείνουμε να αφιερώσετε 10 λεπτά στο διαλογισμό.

Δεν χρειάζεται να είστε Θιβετιανός μοναχός ή ειδικός στο διαλογισμό. Απλά πρέπει να κάτσετε στη θέση του λωτού (με τα πόδια σας σταυρωμένα και την πλάτη σας ίσια), να κλείσετε τα μάτια σας και να επικεντρωθείτε στην αναπνοή σας.

Αφήστε στην άκρη κάθε σκέψη για τη δουλειά, τα χρήματα, τις σχέσεις ή άλλα εσωτερικά ζητήματα. Συγκεντρωθείτε στο σώμα σας και τίποτα άλλο.

5. Αφήστε το φυσικό φως να μπει στο σπίτι σας

Υγιεινές συνήθειες για να ενισχύσετε άμεσα τα επίπεδα ενέργειάς σας

Ο καλύτερος τρόπος για να δώσετε στο μυαλό σας να καταλάβει ότι είναι ώρα να σηκωθείτε είναι το φυσικό φως. Έτσι, μη χάνετε την ευκαιρία να ανοίξετε τα παράθυρα.

Ο εγκέφαλος αρχίζει να ενεργοποιείται όταν τραβηχτούν οι κουρτίνες μετά το χτύπημα του ξυπνητηριού. Ομοίως, βελτιώνεται και η διάθεσή σας.

5. Πάρτε ένα σωστό πρωινό

Είναι σημαντικό να μην καθυστερείτε ή να μην παραλείπετε αυτό το γεύμα, γιατί σας παρέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε για να ξεκινήσετε την ημέρα.

Είναι πολύ συνηθισμένο για τους ανθρώπους που βιάζονται να φύγουν από το σπίτι να πίνουν απλά έναν καφέ στο δρόμο, ωστόσο, αυτό δεν είναι αρκετό. Σηκωθείτε 10 λεπτά νωρίτερα και ετοιμάστε ένα πλήρες πρωινό που περιλαμβάνει φρούτα, δημητριακά και γαλακτοκομικά.

Πρωινά που περιέχουν υδατάνθρακες και φυτικές ίνες είναι καλύτερα για να έχετε ενέργεια καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Παράδειγμα: γιαούρτι με βρώμη, μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης με τυρί και μια μπανάνα.

6. Η σωστή στάση του σώματος και τα υψηλά επίπεδα ενέργειας πάνε χέρι-χέρι

Μπορείτε επίσης να αλλάξετε κάποιες συνήθειες μόλις φτάσετε στη δουλειά για να νιώθετε πιο ενεργητικοί ή να ξυπνάτε χωρίς να χρειάζεστε πρώτα δύο φλιτζάνια καφέ.

Το πρώτο πράγμα που σας προτείνουμε είναι να προσπαθήσετε να βάλετε το γραφείο σας κοντά σε ένα παράθυρο όπου μπαίνει φυσικό φως. Αυτό θα σας βοηθήσει να κρατήσετε τον εγκέφαλό σας ενεργό.

Μια άλλη σύσταση είναι να διατηρείτε καλή στάση του σώματος, όχι μόνο για να αποφύγετε κόμπους και πόνους αλλά και για να μην “κοιμάστε” μπροστά στην οθόνη. Για το σκοπό αυτό, οι ώμοι σας πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ίσιοι, οι ώμοι μακριά από τα αυτιά και ο αυχένας άνετος.

7. Κινηθείτε για να αυξήσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας

A woman with high energy levels stretching.

Αποφύγετε τη δυσκαμψία από την πολύωρη παραμονή στην ίδια στάση. Σηκωθείτε από την καρέκλα σας για πέντε λεπτά περίπου κάθε μία ώρα και περπατήστε στο γραφείο.

Θα έχετε περισσότερη ενέργεια όταν κινείστε και ενεργοποιείτε την κυκλοφορία του αίματος.

8. Μουσική

Μερικές φορές τίποτα δεν μπορεί να σας ξυπνήσει ακόμα και αν δοκιμάσετε διαφορετικές τεχνικές. Τι θα λέγατε, λοιπόν, να παίξετε λίγη αισιόδοξη μουσική; Ακούστε την μόνοι σας ή μοιραστείτε την είτε στη δουλειά είτε στο γραφείο του σπιτιού σας.

Οι ευχάριστες μελωδίες ενεργοποιούν τον εγκέφαλο και σας επιτρέπουν να αυξήσετε τη συγκέντρωση και την εστίαση. Μειώνουν επίσης το άγχος και την ένταση και κάνουν τη ζωή πολύ πιο διασκεδαστική!

Τι περιμένετε για να εφαρμόσετε αυτές τις συμβουλές στην πράξη τώρα που τις γνωρίζετε; Προχωρήστε και επωφεληθείτε από όλα αυτά!

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Πώς να προστατεύσετε τον εαυτό σας από την αρνητική ενέργεια
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Πώς να προστατεύσετε τον εαυτό σας από την αρνητική ενέργεια

Οι περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να αποφεύγουν την αρνητική ενέργεια, ιδίως στο σπίτι. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι το μέρος όπου πρέπει να



  • Pilcher, J. J., Ginter, D. R., & Sadowsky, B. (1997). Sleep quality versus sleep quantity: Relationships between sleep and measures of health, well-being and sleepiness in college students. Journal of Psychosomatic Research. https://doi.org/10.1016/S0022-3999(97)00004-4
  • Seo, D. Y., Lee, S., Kim, N., Ko, K. S., Rhee, B. D., Park, B. J., & Han, J. (2013). Morning and evening exercise. Integrative Medicine Research. https://doi.org/10.1016/j.imr.2013.10.003
  • Karageorghis, C. I., & Priest, D. L. (2012). Music in the exercise domain: a review and synthesis (Part II). International Review of Sport and Exercise Psychology. https://doi.org/10.1080/1750984X.2011.631027
  • Thoma, M. V., La Marca, R., Brönnimann, R., Finkel, L., Ehlert, U., & Nater, U. M. (2013). The Effect of Music on the Human Stress Response. PLoS ONE. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0070156
  • Lykins, E. L. B., & Baer, R. A. (2009). Psychological Functioning in a Sample of Long-Term Practitioners of Mindfulness Meditation. Journal of Cognitive Psychotherapy. https://doi.org/10.1016/j.ijrefrig.2013.09.027